بچه های مهندسی فناوری اطلاعات بوکان
بچه های مهندسی فناوری اطلاعات بوکان
نمونه سوال - کتاب - مقاله - جزوه - پروژه - تحقیق و ...
درباره وبلاگ


هنگامی كه قصد انجام كاری را كردید، باید درهای تردید را به طور كامل ببندید.((نیچه)) سلام.. اول از همه باید بدونین یه بیکار با اسم من کامنت میذاره گفتم بدونین تا بعدا نیاین بگین تو کامنت بی ربط گذاشتی.. باهام همراه شو دوست من هر کی بخواد میتونه لینکم کنه فقط بگه بلینکمش زیر کامنتا جواب میدم میتونید ببینید برا آپام کسیو خبر نمیکنم چون زود به زود آپ میکنم هر کی بخواد میتونه بیاد ببینه هر کی میخواد بیشتر بدونه رجوع کنه به پروفایلم چه مغرورانه اشک ریختیم چه مغرورانه سکوت کردیم چه مغرورانه التماس کردیم چه مغرورانه از هم گریختیم... غرور هدیه ی شیطان بود و عشق هدیه ی خداوند... هدیه ی شیطان را به هم تقدیم کردیم و هدیه ی خداوند را پنهان کردیم... (¯`v´¯) `•.¸.•´ ☻/ /▌ / \ ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓ ☻ ♥ ☻ /█\ ./█\ ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܨ ☻♥☻ \█/\█/ .||. ||. ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨ

____________________
دسته بندی

کتاب *** جزوه

سیستم عامل

شبکه های کامپیوتری

مبانی کامپیوتر

اینترنت

طراحی صفحات وب

محیط های چند رسانه ای

فناوری اطلاعات

امنیت شبکه های کامپیوتری

زبان C

اخبار فناوری

مقالات

کارآفرینی

دانولد نرم افزار ها

دانولد پروژه

پایگاه داده

آموزش نرم افزار

طراحی و پیاده سازی کتابخانه الکترونیکی

فیلم

فایل های کمکی Chm

____________________
آرشیو

فروردين 1391

دی 1390

آذر 1390

آبان 1390

مهر 1390

ارديبهشت 1390

فروردين 1390

اسفند 1389

____________________
مطالب اخیر

یک نوجوان 17 ساله چینی کلیه اش را برای خرید iPad2 فروخت
تعداد کاربران فیس بوک از مرز 700 میلیون گذشت
هر آنچه در مورد Windows 8 باید بدانید
گوگل به کسی که کروم را هک کند، 20 هزار دلار جایزه می دهد
مدیریت شبکه های بی سیم
افزایش ترافیک و میزان بازدید وبسایت خود
نسخه جدید مرورگر قدرتمند اپرا – Opera v11.0 Build 1156 Final
طراحی و ساخت پوسترهای زیبا
بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت
ابزار پارتیشن بندی حرفه ای و سریع
بزرگنمایی تصاویر بدون افت کیفیت
نسخه ای جدید از یکی از سریعترین نرم افزار های مدیریت دانلود دنیا
بوتر
متخصص چشمان شما!!
صفحه کلید صورتک‌های دیجیتالی
لپ تاپ سه بعدی HP
معرفی رسمی آندروید 3 توسط گوگل
ابررایانه‌ای برای کشف چگونگی آغاز جهان
شناسایی اصول ترسیم خطوط موج دار و دارای عمق
شناسایی اصول حرکت دادن اشیاء بر روی خط
شناسایی اصول اعمال خطوط دور قلم مو
شناسایی اصول کپی کردن، تبدیل و حذف خطوط محیطی
پليس از توانمندي هكرهاي كلاه سفيد و ‌صورتي بهره مي‌گيرد
طی یک هفته قیمت لپ تاپ ۶۰ هزارتومان افزایش یافت
نخستین گوشی نسل چهارمی در ژاپن عرضه شد
همراه اول بر بستر آی‌پی
صدا مشکل گوشی جديد گوگل
جشنواره فروش تبلت‌های ایسوس تمدید شد
فيس‌بوک اسلامي در راه است
تجارت امن و شرکای تجاری در الکامپ2011
اینترنت ملی به بن‌بست رسید
گوگل کروم دومين مرورگر محبوب دنيا شد
هرزنامه‌هاي كوچك، خطرهاي بزرگ
سي‌شارپ براي همه
آش نخورده و دهان سوخته!
دور اما نزديک...!!!
مادربوردهاي چيپ‌ست X58 ويژه ريزپردازنده‌هاي Core i7
با استفاده از نرم‌افزار سوت‌زن
بررسي نرم‌افزارهاي سازماني در لينوکس
مرد کرومي مي‌آيد
جدایی سونی از اریکسون! سونی با قیمت ۱.۴۷میلیارد دلار سهم اریکسون را می خرد
تعیین اهداف جهانی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت توسط سازمان ملل
نوکیا Lumia 710 فرزند کوچک نوکیا با ویندوز فون
طبق اطلاعات درز کرده، نوکیا امروز ویندوزفون های لومیا ۸۰۰ و ۷۱۰ را رونمایی می کند
پایان شایعات نوکیا، رونمایی از لومیا 800 پسر بزرگ انبه خور
ترموستات هوشمند برای تنظیم دمای خانه
نمایشگر Sportiiiis برای عینک ورزشکار
کامپیوتر مولتی تاچ C325 لنووو معرفی شد
پیک یویو، چاپ ایده ها بر روی واقعیت

____________________
نویسنده

ا . مازیار

____________________
لینک ها

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

____________________
لینک ها

«جێژوان» پـاتـوق بــچـه‌هـای بـــوكان

مقاله دات نت

پروژه هاي دانشجویی رايگان

سایت تخصصی پروژه های دانشجویی

بانک پی دی اف

دانولد پروژه

دانشگاه آزاد بوکان

گروه دانشجویان کامپیوتر

بۆ بـــــــــۆکان

دانشگاه علمی کاربردی بوکان

دیکشنری کردی_انگلیسی

ویکیپیدیایی کوردی

بوکان سیتی

رپ اوا

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان فناوری اطلاعات بوکان و آدرس itgroups.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



برچسب:,

تفاوت پروتکل httpو https

 

پروتکل httpو https

تفاوت پروتکل http & https
تفاوت پروتکل http و https 


 
هنگامی که کاربران بر روی اینترنت اطلاعات رد و بدل می‌کنند. این اطلاعات به صورت پروتکل‌های مختلف رد و بدل می‌شود که بستگی به نیاز کاربر و سرور مربوطه این پروتکل (مجموعه قوانيني که با استناد به آن ، گفتگو و تبادل اطلاعات بين دو کامپيوتر برقرار خواهد شد. پروتکل ها اغلب متني هستند و نحوه مکالمه بين کلاينت و سرور را تعيين مي کنند)در بسياري از وب سرورها بايد امنيت داده ها در نظر گرفته شود. مثلا براي صفحات خاصي از وب ، سطوح امنيتي متفاوتي در نظر گرفته شود که فقط افرادي که داراي نام کاربري وکلمه عبور باشند مجاز به بازديد از آن صفحه يا وب سايت هستند.

(قبلاً هم این مقاله در سایت قرار داده شده بود, به دلیل انتقال سرور این مطلب پاک شده بود که دوباره به سایت اضافه شد)


پروتکل HTTP يا Hyper Text Transfer Protocol
اين پروتکل از معروفترين پروتکل ها بوده و ما را قادر مي سازد تا فرمت هاي مختلف متني ، صوتي ، تصويري را به راحتي مبادله کنيم. براي اين امر بايد روي وب سرورها ، سرويس هاي لازم را نصب کنند وکلاينت ها نيز از مرورگرtpht وب استفاده نمايند. وظيفه وب سرور و مرورگر وب را هنگام دريافت هر فرماني مشخص مي كند. مثلا وقتي شما آدرس يك سايت را در مرورگر وب خود وارد مي كنيد يك دستوربه وب سروري كه صفحه مورد نظر شما در آن قرار دارد ، فرستاده مي شود و باعث مي شود تا صفحه مورد نظر براي شما ارسال شود.

https چيست؟
HTTP، پروتكل امن انتقال اطلاعات ابر متن هاست كه براي انتقال اطلاعات رمز گذاري شده ميان كامپيوترها از راه اينترنت به كار مي رود. لغت S است که تفاوت میان HTTP و HTTPS را ایجاد می کند. لغت S مخفف کلمه Secure به معنی امن است.
HTTPS همان HTTP است كه از يك SSL استفاده مي كند.( پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند.)
پروتکل //:https معمولاً برای بانک‌ها ایجاد حساب کاربری و ورودکاربری به پورتال‌ها - سرویس دهنده‌ها پیغام الکترونیکی، خریداینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی، ورود به صفحات با اطلاعات سری و مهم وغیره استفاده می‌شود.
در موقع ورود به وب سایت‌ها، به طور معمول عبارت //:http در جلوی آدرس سایت ظاهر می‌شود. این بدین معناست که شما درحال بررسی سایت با استفاده از زبان معمول غیر امن هستید.
به زبان دیگر یعنی ممکن است شخص سومی (در اینجا شخص هر چیزی معنی می‌دهد، مانند برنامه کامپیوتری - هکر - …) در حال ثبت اطلاعات ارسال رد و بدل شده شما با وب سایتی که در آن حضور دارید، باشد.
اما در صورت شروع شدن نام وب سایت با //: https، این بدین معناست که کامپیوتر شما در حال رد و بدل کردن اطلاعات با سایت با زبانی است که شخص دیگری قادر به استفاده از آن نیست.
وقتی کاربر بخواهد به یک وب سایت معمولی یا یک وبلاگ برود، در قسمت آدرس نت براوزر خود قبل از درج آدرس مربوطه اول پروتکل مورد نیاز را می‌نویسیم و بعد آدرس سایت را:
به آدرس بالا نگاه کنید، این آدرس از دو بخش تشکیل شده بخش اول //:http پروتکل مورد استفاده است و بخش دوم آدرس سایت 
www.Alirezaweb.com
در شرایطی اگر کاربر بخواهد به سایت دیگری که نیاز به رد و بدل کردن اطلاعات به صورت رمزگذاری شده باشد از پروتکل HTTPS استفاده می‌شود. تمام اطلاعات رد و بدل شده بین کاربر و سایت (سرور سایت) را بصورت رمزگذاری شده رد و بدل می‌کند، تا اطلاعات ردوبدل شده بین کاربر و سرورمربوطه برای دیگران قابل خواندن نباشد. با استفاده از این روش قبل از ارسال اطلاعات، داده‌ها رمزگذاری می‌شوند و سپس به سایت مربوطه ارسال می‌شوند.اطلاعات ارسالی کاربر پس از رسیدن به سایت رمز گشایی می‌شود و مجددا اگر نیاز به پاسخ به کاربر باشد بازهم اطلاعات به صورت رمزگذاری بازگشت داده می‌شود و تا زمانی که در قسمت آدرس نت براوزر شما علامت (HTTPS) مورد استفاده قرار گرفته باشد تمام اطلاعات رد و بدل شده بصورت رمزگذاری شده رد و بدل خواهد شد. 
بعد از وارد شدن با پروتکل //:https، اطلاعاتی در رابطه با امنیت اعمال شده در سایت و گروه ارائه دهنده این امنیت نمایش داده می‌شود. این اطلاعات معمولا ( در اکثر مرورگر ها ) بصورت قفلی در پایین صفحه موجود بوده و بعد ازکلیک بر روی آن این اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.
برای استفاده صحیح از پروتکل (HTTPS) نیاز به یک Certificate (گواهینامه) هست. این گواهینامه‌ها را سایت‌ها با پرداخت پول به شرکت‌های شناخته شده و معتبر تهیه می‌کنند و در نتیجه شرکتی که این گواهینامه راصادرکرده بایدشناخته شده باشد در غیر این صورت نمی‌توان به گواهینامه آن اعتماد کرد.
به همین خاطر هم هست که هرگاه بخواهیم سایتی را با این مشخصات باز کنیم نت براوزر با نمایش Certificate (گواهینامه) سایت مربوطه از ما سوال می‌کند که آیا به این گواهینامه اعتماد داریم یا نه
تعداد از شرکت‌های امنیتی مانند Verisign و Goddady این سرویس را ارائه می‌دهند که جهت تبدیل اطلاعات سروری که شما به آن متصل شده‌اید به این سرور ها مراجعه می‌کند.
جهت داشتن //:https هزینه ای ماهانه باید پرداخت گردد که بر اساس سرعت آن (۱۲۸kb یا ۲۶۵kb یا …) متفاوت است. هر چه سرعت بیشتر، صاحب سرور باید هزینه بیشتری پرداخت کند. سود اصلی HTTPS جلوگیری از Sniff کردن اطلاعات هست. یعنی برای مقابله با دزدهای اطلاعاتی که در مسیر قرار می گیرند. (به طور مثال شما هر اطلاعاتی را که در حالت عادی از HTTP انتقال بدهید یک سازمان واسطه قادراست چه با مجوز و یا بدون مجوز از اطلاعات استفاده کند.)
سرور میزبان باید یک Public Key ثبت کند که هزینه‌ای هم نخواهد داشت. اما اثبات اینکه آیا خود میزبان کسی که ادعا می‌کند، هزینه بر است. اینکار بوسیله بدین معنی که با پرداخت هزینه به این سرویس دهنده، کاربران مطمئن می‌شوند که سرور همان فردی یا سازمانی است که خواهان وارد کردن اطلاعات خود هستند.
در مقابل این گونه گواهینامه‌ها، گواهینامه‌های دیگری هم وجود دارند که سایت ها خود درست می‌کنند و با اینکه یک شرکت معتبر این گواهینامه را صادر نکرده باز هم اطلاعات بصورت رمزگذاری رد و بدل می‌شود. نکته اساسی در اینجا این است که کاربر باید خود تصمیم بگیرد که آیا اطلاعاتی که می‌خواهد رد و بدل کند تا چه اندازه حساس است و اینکه آیا حتما نیاز به یک گواهینامه معتبر است یا اینکه یک گواهینامه معمولی بدون پشتوانه معتبر هم کفایت می‌کند.در شرایطی که یک گواهینامه معتبر در دسترس نباشد، می‌توان با استفاده از گواهینامه‌های خود ساخته یک شرایط حداقلی را فراهم. 
درشرایط فی#ل*ترینگ برای جلوگیری از دسترسی به اطلاعات کاربران می‌توانند از پروتکل (HTTPS) استفاده کنند.
انتقال اطلاعات از طریق (HTTPS) هم پیرو شرایطی است که باید به آن توجه داشت. اولین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر داشت این است که آیا اطلاعاتی که می‌خواهد رد و بدل شود حساس است یا نه در هر صورت این مساله را کاربران خود باید تصمیم بگیرند و حد و اندازه ایمنی را خود مشخص و بر اساس آن عمل کنند.
کرد تفاوت عمده با در موارد زیر است :
1-مهمترین تفاوت میان http با https امنیت و حفظ اطلاعات مربوط به شماست. 
http .2 روی پورت 80 کار می کند ، اما https روی پورت 443 .
3. در //:https اطلاعات ابتدا به کد تبدیل شده و به سرور ارسال می‌گردد. سپس این کد در سرور رمز گشایی شده و به زبان قابل فهم بر می‌گردد. این کار مقداری زمان بر بوده و بنابراین سرعت //:https از سرعت //:http کمتر است.
4. فیلتر شکنها و سایتهایی که با ssl کار می کنند قابل فیلتر شدن نیستند ( به دلیل طرز کار ssl ) ، مگر اینکه IP آنها را مستقیما از داخل روتر و یا سیستم فیلترینگ بلاک کنند که چنین چیزی کمتر اتفاق می افتد. ( این کار رو برای اورکات کرده اند ! )
در هنگام ورود به این سایت‌ها حتما به اطلاعات امنیتی توجه کنید. ممکن است امنیت در کار نبوده و همه اینها با برنامه نویسی ساده‌ای برای شما نمایش داده شود.

نویسنده: سرکار خانم عارفه محمدی

منبع:علیرضاوب